تفاوت های قهوه تک مبدا و ترکیبی
نوشته شده توسط : فدولا

عرضه قهوه در بازار به دو صورت انجام می شود: تک مبدا و ترکیبی. هر یک از آن ها به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد، طرفداران خاص خود را دارند. با شناخت تفاوت بین قهوه تک مبدا و ترکیبی در راهنمای خرید قهوه می توان انتخاب هوشمندانه تری داشت.

1. قهوه تک مبدا (Single Origin)
منظور از قهوه تک مبدا، قهوه ای است که از یک منطقه جغرافیایی خاص، مزرعه یا بخش خاصی از مزرعه تهیه می شود. قهوه های تک مبدا معمولاً خصوصیات منحصر به فرد آن منطقه را شامل می شوند. این نوع قهوه ها دارای طعم و عطر منحصر به فردی هستند. نت های میوه، گل و شکلات را می توان در طعم و بوی قهوه های تک مبدا تجربه کرد. به طور کلی، اگر به طعم خاص و جدید قهوه علاقمند هستید، قهوه تک مبدا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

2. قهوه ترکیبی (Blend)
در صورتی که دانه های قهوه از مخلوط یک یا چند منبع به دست آیند، قهوه از نوع ترکیبی خواهد بود. مخلوط دانه های چند منبع به تعادل و پیچیدگی بیشتر در طعم قهوه کمک می کند. از سوی دیگر، هزینه تهیه دانه های قهوه نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. قهوه ترکیبی دارای طعم متوازن و قابل پیش بینی است. به همین دلیل، از آن برای دم آوری قهوه های فوری و اسپرسو استفاده می شود. برای دوستداران قهوه که تعادل و ثبات طعم را ترجیح می دهند، قهوه های ترکیبی بهترین و مناسب ترین گزینه به حساب می آیند.





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: